Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:08:38+01:00
50cm= 0.5 m
200cm=2m

F1*r1=-F2*r2
F2=F1*r1/r2
F2=40N*0.5m/2m
F2=40N
9 2 9
2009-12-09T17:17:01+01:00
F1 x r1 = F2 x r2
40 N x 50 cm = ? x 200 cm

200 Ncm = ? x 200cm

?= 1 N

wystarczyło zobaczyc zaleznosci miedzy siła lub ramieniem skoro jedno ramie jest 4 razy dłuzsze to przyłozona siła musi byc 4 razy mniejsza aby dzwignia pozostała w równowadze
4 2 4