Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm, to mówimy, że spadły 2mm wody.
Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m x 8m spadło 8mm deszczu.
Ile wiader o pojemności 10 L potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody?
Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:10:54+01:00
8mm=0,008m
4m×8m×0,008m- wymiary rowu
4m×8m×0,008m= 0,256m³- objętość wody w rowie
1dm³ to 1 litr więc 1 m³ to 1000 litrów
0,256m³×1000=256 litrów
10 litrów- objętość wiadra
256÷10l=25,6
Odp. potrzeba 26 wiader.
2009-12-09T17:15:11+01:00
4m=4000mm
8m=8000mm
obj wody w rowie:
4000mm*8000mm*8mm=256000000mm³=256dm³
1l=1dm³
10l = jedno wiadro więc 256l to:
256l:10l=25,6 czyli zaokraglająć :25 wiader
2009-12-09T17:20:01+01:00
4mx8m=32m2

32m2=32000000mm2

V=32000000mm2x8mm=256000000mm3=256dm3=256l
256l;10l=25,6(wiaderek)(25,6=26)
Odp.Potrzeba 26 wiaderek o pojemości 10l .