Odpowiedzi

2009-09-05T17:31:21+02:00
Z większą prędkością szedł podróżnik pierwszy, bo 5,53 km/h.
Drugi z prędkością 4,5 km/h.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T18:08:07+02:00
S₁=12km
t₁=2 1/6h = 13/6h
s₂=18km
t₂=3 7/12h = 43/12h (3 35/60h -> skróciłem to do postaci 3 7/12h, aby dobrze się liczyło)

Musisz tu skorzystać ze wzoru na prędkość:

v=s/t

v₁=s₁/t₁ = 12km/ 13/6h = 12km* 6/13h ≈ 5,5km/h

v₂=s₂/t₂ = 18km/ 43/12h = 18km * 12/43h ≈ 5km/h


v₁>v₂

Z większą średnią prędkością szedł pierwszy podróżnik.


Pozdrawiam,
matteushq;)
1 5 1
2009-09-05T18:14:06+02:00
Dane:
s₁=12 km
s₂=18 km
t₁=2h i 10 min = 2 1/6h = 13/6 h
t₂=3h i 35 min = 3 35/60h = 3 7/12h = 43/12h

Szukane:
v₁=?
v₂=?

Wzór:
v=s/t
/
Obliczam prędkość 1 podróżnika
v=s/t
v₁=12 /13/6
v₁=12*6/13
v₁=72/13
v₁=5 7/13 km/h

Obliczam prędkość 2 podróżnika
v=s/t
v₂=18/43/12
v₂=18*12/43
v₂=5 1/43 km/h

Odp.: Większą średnią prędkość miał podróżnik 1
1 5 1