Odpowiedzi

2009-09-05T17:58:39+02:00
7x = 2,6g -masa siarki
4x - masa żelaza

Obliczam x
2,6 : 7 = 26/70 = 13/35 g

Obliczam masę żelaza
4x = 4*13/35 = 52/35 = 1 17/35 g

Odp.: Potrzeba 1 17/35g żelaza żeby otrzymać 2,6g siarki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T17:59:58+02:00
MFe : mS = 7:4
MFe=56g/mol
MS=32g/mol
MFeS=88g/mol

Ukadasz proporcję:

7-56g/mol
4-x g/mol

x=32g/mol

Masa molowa się zgadza, substraty zmieszane są w odpowiedniej proporcji.

xg 2,6g
Fe + S -> FeS
56g 88g

Kolejna proporcja:

xg Fe - 2,6gFeS
56g Fe - 88gFeS

x = 1,65g

OPD. Potrzeba 1,65g żelaza.


Pozdrawiam,
matteushq;)