Rekord szybkości piłki tenisowej należał w roku 2004 do Amerykanina Andy'ego Roddicka i wynosił 249,45 km\h . Ile czasy miał przeciwnik tego tenisisty na ustawienie rakiety tenisowej we właściwej pozycji, jeżeli długość kortu wynosi 24m?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:31:43+01:00
Dane:
V=249,45 km\h=69m/s
s=24m
Szukane:
t=?
Wzór:
t=s/V
Rozwiązanie:
t=24/69[m/m/s=s]=ok 0,35 [s]
133 3 133
2009-12-09T23:01:08+01:00
Rekord szybkości piłki tenisowej należał w roku 2004 do Amerykanina Andy'ego Roddicka i wynosił 249,45 km\h . Ile czasy miał przeciwnik tego tenisisty na ustawienie rakiety tenisowej we właściwej pozycji, jeżeli długość kortu wynosi 24m?

V=249,45 km\h=249450m/3600s=69,3m/s
S=24m
t=?

S=vt
t=S/v

t=24/69,3≈ 0,3465 s
88 2 88