Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:31:20+01:00
2009-12-09T17:40:27+01:00
Chlorek żelaza ( III ) FeCl3

1) zasada + kwas :
Fe(OH)3 + 3HCl ---> FeCl3 + 3H2O

2) tlenek metalu + kwas :
Fe2O3 + 6HCl ---> 2FeCl3 + 3H2O

3)metal aktywny + kwas :
2Fe + 6HCl --> 2FeCl3 + 3H2

4) metal + niemetal :
2Fe + 3Cl2 --> 2FeCl3


jest jeszcze metoda
tlenek niemetalu + tlenek metalu i
tlenek niemetalu + wodorotlenek ale te 2 reakcje dotyczą kwasów i soli tlenowych :):)