Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-05T18:47:25+02:00
Y=x(do kwadratu)+3x+1
a=1
b=3
c=1
Δ=b2-4ac=9-4*1*1=9-4=5
√Δ=√5
x1=-b-√Δ/2a=-3-√5/2
x2=-b+√Δ/2a=-3+√5/2
2009-09-05T18:49:29+02:00
Δ = b2 – 4ac nazywane jest wyróżnikiem równania kwadratowego
Δ=3^2 - 4*1*1 = 9-4=5
2009-09-05T21:09:42+02:00
W równaniu y=ax^2+bx +c wyróżnik oblicza się w ten sposób
Δ = b^2 – 4ac
W Twoim przypadku to y=x^2+3x+1 czyli
Δ=3^2-4*1*1=9-4=5