Odpowiedzi

2009-09-05T18:46:56+02:00
Obwód 2*pi*r = 84, zatem r=42/pi cm = 4,2/pi dm
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T18:49:14+02:00
O = obwód;
r = promień;
π ≈ 3,14

O = 2πr
84 = 2 × 3,14 × r
84 = 6,28 × r
r = 84 ÷ 6,28
r = 13,3757962 ≈ 13[cm]

13cm = 1,3dm

odp: Promień tej piłki wynosi 13cm, a wyrażony w decymetrach- 1,3dm.
8 3 8
2009-09-05T18:50:04+02:00
2*pi*r = 8,4dm /:2
pi*r = 4,2 /-pi
r = 1,06

Promień wynosi 1,06 dm
4 2 4