Odpowiedzi

2009-12-09T17:38:57+01:00
X - pierwsza liczba
180%x - druga liczna
140 - suma dwoch liczb

x + 180%x = 140
x + 1,8x = 140
2,8x = 140 / 2,8
x = 50 - pierwsza liczba

140 - 50 = 90 - druga liczba
2009-12-09T17:39:47+01:00
Dane
x,y - szukane liczby
Wiemy,że
x+y=140 i x=180%y=1,8y

Zatem
{x+y=140
{x=1,8y wstawiamy do pierwszego r-nia

1,8y+y=140
2,8y=140/:2,8
y=50czyli
x=1,8*50=90

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:42:54+01:00
X + 180%x = 140
x + 1,8x = 140
2,8x = 140 /÷ 2,8
x = 50

1,8 * 50 = 90

Odp. 50 i 90