Podaj znaczenie nastepujących słów powiedzeń:
1.Odyseja,
2.Narcyz,
3.Herkules,
4.Ambrozja,
5.Puszka Pandory,
6.Syzyfowe prace,
7.Koń trojański,
8.Paniczny strach,
9.Pięta Achilesowa,
10.Syreni śpiew
11.10 Muza,
12.Znalesć się miedzy Scylla a Charybdą,
13.zachować olimpijski spokój,
14.spoczywaćna laurach,
15.powrócic do swojej Itaki.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T17:40:27+01:00
Syzyfowe prace- prace niekonczoce sie
Pięta Achilesowa- słaby punkt
Koń trojański- zazdrosc pycha zło
1 1 1
2009-12-09T17:40:46+01:00
.Pięta Achilesowa,-- słaby punkt kogoś lub czegos.


.Puszka Pandory,-symbol nieszczesc, ciąg nieprzewidzinaych zdarzeń.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:44:50+01:00
1.Odyseja-długa wędrówka
2.Narcyz -miłość do samego siebie
3.Herkules - człowiek silny
4.Ambrozja - napój Bogów
5.Puszka Pandory- puszka nieszczęść
6.Syzyfowe prace-ciężkie prace
7.Koń trojański - spryt, przebiegłość
8.Paniczny strach - panika
9.Pięta Achilesowa - słaby punkt
10.Syreni śpiew - chyba piękny spiew
14.spoczywać na laurach- przestać zabiegać o coś
15.powrócic do swojej Itaki - powrócić do domu
4 2 4