Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-05T18:59:40+02:00
3/8 * 5 = 15/8 = 1,875 litra

mamy 2 litry, zużyjemy 1,875 - czyli wystarczy ;d
1 1 1
2009-09-05T19:00:53+02:00
Do przyrządzenia ogórków konserwowych w słoiku potrzeba ⅜ litra zalewy octowej. Mama przygotowała w garnku 2 litry zalewy.
Czy tej zalewy wystarczy do 5 słoików?

⅜ litra zalewy --> 1słoik

2/⅜ =16/3 - na tyle słoików starczy

16/3 =5 i 1/3 > 5

Czy tej zalewy wystarczy do 5 słoików? TAK
2009-09-05T19:01:48+02:00
1 słoik - ⅜ zalewy
Zalewa - 2l

1 : 8 = 0,125
0,125 x 3 = 0,375

0,375l = 1 słoik
0,375 x 5 = 1,875l

5 słoików - 1,875l

Starczy na 5 słoików