Określ w jakich przypadkach występują rzeczowniki w wyrażeniach przyimkowych w podanych przykładach.

Za szkołą było boisko .
Dyrektor jest odpowiedzialny za szkołę.

Porozmawiam z dziadkiem.
Wrócę z urlopu.

Usiądź na krześle.
Wejdź na krzesło .

Właśnie mówimy o tobie i o mamie .
Właśnie pytałem o ciebie i o mamę .

Zastukaj w okno .
Firanka już wisi w oknie.

Kupiłem lekarstwo dla babci .
Jutro pójdę do babci .


Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

2009-12-09T17:49:04+01:00
Szkołą-miejscownik
szkołę-biernik
dziadkiem-miejscownik
urlopu-dopelniacz
krześle-narzędnik
krzesło-mianownik
mamie-narzednik
mamę-biernik
okno-mianownik
oknie-
babci-celownik
babci-celownik
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T17:59:56+01:00
Za szkołą było blisko - narzędnik
Dyrektor jest odpowiedzialny za szkołę - biernik
Porozmawiam z dziadkiem - narzędnik
Wrócę z urlopu - dopełniacz
Usiądź na krześle - celownik albo wołacz
Wejdź na krzesło - biernik
Właśnie mówimy o tobie i o mamie - miejscownik
Właśnie pytałem o ciebie i o mamę - biernik
Zastukaj w okno - mianownik
Firanka już wisi w oknie - wołacz
Kupiłem lekarstwo dla babci - celownik
Jutro pójdę do babci -celownik
2 3 2