Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:55:15+01:00
Eleganckie rozwiązanie wraz z komentarzem w załączniku.
2009-12-09T21:58:03+01:00
1 − (2 − (3 − . . . − (2009 − x) . . .)) = 1000
Najpierw opuścimy nawiasy, liczba 2009 ponieważ jest nie parzysta będzie miała przed sobą znak "+".

1-2+3-...+2009-x=1000
Łączymy liczby w pary:
(1-2)+(3-4)+...+(2009-x)=1000
-1*1004+2009-x=1000
x=2009-1000-1004=5
x=5