Pani Ania zarobiła 1600zł.Po podwyżce zarabia 1800 zł. Oile procent wzrosła jej pensja??

Sok pomaranczowy firmy A mozna kupic w markecie za 3,20, a w skelpie B za 4 zł .Oblicz o ile procent cena w sklepie B jest wyższa niż w markecie.

Za telewizor kupiony po 20 % -ej obniżc cen Każmierczykowie zapłacili 4000zł. Ile zaoszczedzili dzieki tej obnizce??

Plisss pomóżcie ....:P

3

Odpowiedzi

2009-12-09T18:03:51+01:00
1800/1600= 1,125 Podwyzka wynosi 12,5 %

4/3,2= 1,25 w sklepie b jest drozszyo 25 %

X x ( 100%-20% ) = 4000zł
X=4000/80%=5000 zl

5000-4000= 1000 zł zaoszczedził
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:05:51+01:00
1.
1800-1600=200
200÷1600*100=12,5procent

2.
4-3,20=0,80
0,80÷3,20*100=25proceny

3.
x -cena telewizora przed obnizka
0,8x=4000/0,8
x=5000
5000-4000=1000-tyle zaoszczedzili

1 5 1
2009-12-09T18:08:58+01:00
1)
1800-1600=200
1600-----------100%
200------------x
1600x=20000%
x=12,5%

2)
4-------100%
0,8-----x
4x=80%
x=20%

3)
4000------80%
x----------100%
80x=400000
x=5000

5000-4000=1000
zaoszczędzili 1000zl