Zapisz za pomocą wrażenia algebraicznego.
a).Pole trójkąta protokątneo, którgo obie przprostokątne mają długość x .
b). Pole rombu, ktorego jedna przekątna ma długość x cm, a druga jest od niej o 20% dłuższa.
c). Pole trapezu, którego jedna z podstaw ma a cm, a druga jest od niej o 40% krótsza, a wysokość jest o 2 razy dłuższa od krótszej podstawy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:12:53+01:00
A).Pole trójkąta protokątneo, którgo obie przprostokątne mają długość x .
wysokość z tw. Pitagorasa
h²=x²+x²
h²=2x²
h=√2x
P=1/2*x*√2x=√2x²/2
b). Pole rombu, ktorego jedna przekątna ma długość x cm, a druga jest od niej o 20% dłuższa.
x-przekątna
y=x+20%*x=1,2 x
P=(x*y)/2=1,2x²/2=0,6x²
c). Pole trapezu, którego jedna z podstaw ma a cm, a druga jest od niej o 40% krótsza, a wysokość jest o 2 razy dłuższa od krótszej podstawy.
a-podstawa
b=a-40%a=0,6a
h=2*b=1,2a
P=(a+0,6a)*1,2a=1,6a*1,2a=1,92a²
1 3 1
2009-12-09T18:14:39+01:00
A.) x * x / 2 = x² / 2
b.) x * 120%x / 2 = x * 1.2x : 2 = 1.2x² : 2 = 0.6x²
c.)(a + 0.6a) * 0.6a / 2 = 1.6a * 0.6a / 2 = 0.96a² / 2 =0.48a²
2009-12-09T18:14:51+01:00
A) P= (ah)/2
P=x*x/2
P=2x/2
P=x

b) P= e*f/2
P= x* (⅕x + x) /2

c) p= [(a + b) * h] /2
P= [(a + ⅗a) * 2a] / 2
1 1 1