Jedna z japońskich firm motoryzacyjnych z okazji sześćdziesięciolecia firmy przygotowała współczesną kopię pierwszego samochodu własnej produkcji. W Japonii samochód kosztuje 8,17 mln jenów. Jaka jest jego wartość w złotówkach, jeśli 100 jenów kosztuje 2,72 zł?

Proszę to rozpisać jak małemu dziecku, bo chcę to dobrze zrozumieć.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:16:02+01:00
8,17 mln jenów -> 8 170 000 jenów
100 jenów -> 2,72 zł / ÷100
1 jen -> 0,0272 zł / ×8 170 000
8 170 000 jenów -> 222 224 zł

Ja sobie zawsze sprowadzam do jedności ( tak mi łatwiej :) ), ale możesz też obliczyć to na czysto:

8,17 mln jenów -> 8 170 000 jenów
100 jenów -> 2,72 zł / ×81 700
8 170 000 jenów -> 222 224 zł
11 4 11
2009-12-09T18:17:09+01:00
100 jenów=2,72zł
1 jen=2,72÷100=0,0272zł

8 170 000×0,0272=222 224zł
8 170 000 jenów=222 224zł
6 3 6
2009-12-09T18:17:16+01:00
8,17mln=8 170 000

8 170 000:100razy2,72=81 700razy2,72=222 224zł
6 4 6