Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:20:50+01:00
2x²+(x+8)(x-3)-2(x²+2,5x-15)=
= 2x² + x² +5x -24 -2x² -5x +30=
= x² + 6

Dla dowolnej liczby x wartość wyrażenia jest dodatnia , bo x² daje zawsze liczbę dodatnią i dodaneo jeszcze 6 to i tak całe wyrażenie jest dodatnie.
3 4 3
2009-12-09T18:21:19+01:00
2x²+(x+8)(x-3)-2(x²+2,5x-15) = 2x²+ x²+5x-24-2x²-5x+6= x²+6 >0

dowolna liczna nawet ujemna do kwatratu jest dodatnia wiec x²+6 bedzie zawsze dodatnie
1 5 1