1. Jeden z boków prostokąta o polu 75cm² jest trzy razy większy od drugiego.Oblicz długości boków tego prostokąta.
2. Jeden z boków prostokąta o polu 72dm² jest dwa razy mniejszy od drugiego. Jaki jest obwud tego prostokąta?
3.Łazienka ma wymiary : długość 3m, szerokość 3m, wysokość 2,5 m Ile kwadratowych kafelków o boku 10 cm potrzeba do wyłożenia wszystkich ścian łazienki? Drzwi mają 2 m wysokości i 80 cm szerokości.
4. Boisko prostokątne o wymiarach 72 m i 83 m wysypano żwirem. Jeden wóz żwiru wystarcz na 12 m² boiska. Ile zużyto wozów żwiru?

2

Odpowiedzi

2009-12-09T18:33:21+01:00
Zad. 1
P= 75cm² by tak wyszło to trzeba zrobić tak 5×15 = 75cm² jeden bok ma : 5cm drugi 15cm a 5 x 3 to jest 15 dlatego to musi byc dobra odp.!!
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:56:45+01:00
1.
Pp=75cmKwadratowych
Pp=a*b
a-1bok
3a-b-2bok
3a*a=75
a kwadrat=25
a=pierwiastek z 25
a =5
5cm*3+15cm
Pp-pole prostokątu
odp:boki mają 5cm i 15cm.

2.
Pp-72dm kwadratowe
2a - dłuższy bok
a-krótszy bok
2a*a=72
2a kwadrat=72 /:2
a kwadrat =36
a= pierwiastek z 36
a =6

(6+2*6)*2=36

odp:Ob tego prostokątu ma 36 cm

3.

200cm*80 cm = 16000cm kwadratowych- drzwi
250cm*300cm+75000 cm kwadratowych- ściana
75000cm kwadratowych *4 =300000 cm kwadratowych - ściany
300000-16000 =284000 cm kwadratowych
10cm*10cm=100cm kwadratowych -Kafelka
284000:100=2840

odp:potrzeba 2840 kafelków .

4.
72m - szerokość
83m- długość
72m*83m=5976m kwadratowych
5967 m kwadratowych :12m kwadratowych =498

odp:zużyto 498 wozów żwiru .
1 5 1