Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:26:45+01:00
P=1/2 * 6cm * 6cm= 18 cm2
Pole wynosi 18 cm2
1 5 1
2009-12-09T19:00:09+01:00
Z trójkąta o katach 30, 60 ,90 wiemy, że wysokosć tego t. równa jest h=a√3. po połączeniu dwóch takich figór powstaje trójkat równoramienny, a jego wzorem na wysokosc jest h= (a√3)/2. Wzór na pole trójkąta to P= (a*h)/2. po podstawieniu h pod wzór pola wyglada on tak:
P= (a*(a√3)/2)/2
no i zamiast a wstawiamy x P= (x^√3)/4
pole jeśli x =6
p= (6^*√3)/4
p=9√3