Przypomnij sobie z klasy piątej opowieść o Dawidzie i Goliacie i napisz:
*Jakie podobieństwa i różnice dotrzegasz pomiędzy biblijną historią a utworem Wiktora Gomulickiego?
*Odnajdź we fragmęcie jego powieści biblijnej nawiązania (reminiscencje)
*Jakie zakończenie mają obie historie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:20:27+01:00
Kucharzewski został porównany do Goliata : olbrzym klasowy,z szeroką piersią,grubym karkiem,ciężki i niezgrabny,lecz wyjątkowo mocny

Wroński został porównany do Dawida,gdyż był mały,wątły,i pozorny.


Dawid pokonał Goliata-Wroński pokonał Kucharzewskiego siłą rozumu.
8 4 8
2009-12-11T21:22:20+01:00