Na jutro !! :(


zad 1


a) (-4)+(-4) x (-2)-(-12) =
b)[8-8 x(-4)-12 x (-3)] x (-2) =
c) (-34)+(-6) x [2-(-3)x4] =
d) = {4-[-(-6) x (-3) + 3] - 13} x (-4) =
( w odp. było że w :
a) 16 b) -152 c) -118 d) -24

zadanie 2
a)0,2 x (-4)-0,2x(-8) =
b)(-6)x0,28 - 0,24 x (-6) =
c) 4 x ( - jedna trzecia ) - ( - jedna trzecia ) x ( -5,6) =
d) ( - pięć ósmych) x 1,4 - jedna czwarta x 1,4 =
e) trzy czwarte x (-0,6) - 0,6 x 0,25 =
f) (-1,2) x jedna trzecia - (- dwie trzecie ) x 0,6 =

Odpowiedzi :
a) 0,8 b) -0,24 c) -3,2 d) - 1 i dziewięć czterdziestych e) -0,6 f) 0

Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:46:28+01:00
A) (-4)+(-4) x (-2)-(-12) = -4 -4 * -2 +12 = -4 + 8 + 12 = 16

b)[8-8 x(-4)-12 x (-3)] x (-2) = [ 8 + 32 +36] x (-2) = 76 x (-2) = - 152

c) (-34)+(-6) x [2-(-3)x4] = (-34) -6 x [2+12]= (-34) -6 x 14 = (-34)- 84= -118

d) = {4-[-(-6) x (-3) + 3] - 13} x (-4) = {4-[-18 + 3] - 13} x(-4) = [4-(-15) - 13] x(-4) = 6 x(-4) = -24

2.
a)0,2 x (-4)-0,2x(-8) = -0,8 + 1,6= 0,8

b)(-6)x0,28 - 0,24 x (-6) = -1,68 + 1,44 = -0,24

c) 4 x ( - jedna trzecia ) - ( - jedna trzecia ) x ( -5,6) = -1,32- 1,848 =(w przybliżeniu) 3,2

d) ( - pięć ósmych) x 1,4 - jedna czwarta x 1,4 = -5/8 x 14/10 - 1/4 x 14/10 = -7/8 - 7/20 = - 35/40 - 14/40= - 49/40 = - 1 9/40

e) trzy czwarte x (-0,6) - 0,6 x 0,25 = 0,75 x (- 0,6) - 0,15 = -0,45 - 0,15= -0,6

f) (-1,2) x jedna trzecia - (- dwie trzecie ) x 0,6 = -12/10 x 1/3 - (-2/3) x 6/10= - 2/5 +2/5 = 0

;)
2009-12-09T18:50:42+01:00
Zad.1

a.) (-4)+(-4) x (-2)-(-12) = -4 + 8 + 12 = 4 + 12 = 16
b.) [8-8 x(-4)-12 x (-3)] x (-2) = (8 + 32 + 36) x (-2) = 76 x (-2) = - 152
c.) (-34)+(-6) x [2-(-3)x4] = (-34) + (-6) x (2+12) = (-34) + (-6) x 14 = -34 - 84 = - 118
d.) {4-[-(-6) x (-3) + 3] - 13} x (-4) = {4- [-18 + 3] -13} x (-4) = (4 +15 - 13) x (-4) = (19-13) x (-4)=6 x (-4) = -24

zad.2
a)0,2 x (-4)-0,2x(-8) = - 0,8 + 1,6 = 0,8
b.)(-6)x0,28 - 0,24 x (-6) = -1,68 + 1,44 = - 0,24
c.)4 x ( - jedna trzecia ) - ( - jedna trzecia ) x ( -5,6) = -4/3 -(1/3 x 28/5) = -4/3 - 28/15 = -1 i 5/15 - 1 i 13/15 = -2 i 18/15 = -3 i 3/15 = -3 i 1/5 = -3,2
d.)( - pięć ósmych) x 1,4 - jedna czwarta x 1,4 = (- 5/8) x 7/5 - 1/4 x 7/5 = - 7/8 - 7/20 = - 35/40 - 14/40 = -49/40 = -1 i 9/40
e.)trzy czwarte x (-0,6) - 0,6 x 0,25 = 3/4 x (-3/5) - 3/5 x 1/4 =
- 9/20 - 3/20 = -12/20 = - 6/10 = -0,6
f.)(-1,2) x jedna trzecia - (- dwie trzecie ) x 0,6 = - 6/5 c 1/3 - (-2/3) x 3/5 = -2/5 + 2/5 = 0