Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:43:13+01:00
Aby na stosunkowo malym obszarze panstwa nie wprowadzac 2 roznych czasow
2009-12-09T18:42:35+01:00
Dlatego że ziemia porusza sie po elipsie
2009-12-09T19:44:52+01:00
Granice stref czasowych nie zawsze biegną wzdłuż południków, ponieważ nie zapominajmy, że południki przecinają glob ziemski od bieguna północnego do południowego, a więc dzielą kontynenty na różne strefy czasowe. Gdyby strefy zawsze biegły wzdłuż południków, wówczas mogłoby to doprowadzić do wielu nieporozumień na tle organizacyjnym, poniważ takie rozwiązanie nieraz zmusza do obecności wielu stref w jednym państwie. Powoduje to liczne koligacje, dotyczące synchronizacji czasu, np. w jednym kraju może być jednocześnie godzina 12.00 oraz 13.00