Odpowiedzi

2009-12-09T18:42:37+01:00
Protisty to pasozyty niektore pasozytuja na drzewach i roslinach inne w organizmach te drugie szkodza te pierwsze zyja w symbiozie
2009-12-09T18:46:33+01:00
POZYTYWNE

*Brunatnice są wykorzystywane jako pasza
dla zwierząt
*Listownica cukrowa jest używana na dalekim wschodzie do celów kulinarnych
*Ściany komórkowe Brunatnic są wykorzystywane w przemyśle tekstylnym i kosmetycznym jako dodatek do pomadek, kremów i tak zwanej maseczki z alg a także w przemyśle papierniczym
*Skorupki obumarłych otwornic, szkieleciki promienionóżek brały udział w tworzeniu skał osadowych np. kredy piszącej


NEGATYWNE

*zielenice mają niekorzystny wpływ na zbiorniki z wodą powodują (wraz z sinicami) zakwity wód
*Tworzą uciążliwe osady na ścianach akwarium
*Zarodziec malarii-jest to pasożyt wywołujący malarię
*są pasożytami
*Wywołują choroby takie jak
>Nagana-choroba bydła
>śpiączka Afrykańska-śmiertelna choroba
>Choroba Chakasa –atakuje mózg i węzły chłonne
>czerwonka amebowa


Mam nadzieje ze sie przyda :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:53:51+01:00
Pozytywne:
-plechy niektórych glonów morskich, bogate w białka, witaminy i sole mineralne, służą ludziom jako pokarm lub dodatek do pasz dla zwierząt
-glony są ważnym surowcem dla wielu gałezi przemysłu np.krasnorosty służą do produkcji substancji żelującej (agaru), używanej do nadawania odpowiedniej konsystencji kosmetykom, produktom spożywczym i lekom.
negatywne:
-masowo pojawiające się glony powodują zatykanie rurociągów oraz zainstalowanych w nich urządzeń filtracyjnych.
-pasożytnicze pierwotniaki atakują rośliny uprawne i zwierzęta hodowlane , powodując poważne straty gospodarcze
:)