Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:56:26+01:00
1) Grzyby, które są nazywane workowcami, są w większości saprofitami, chociaż niektóre z nich są odpowiedzialne za choroby liści takich drzew owocowych, jak brzoskwinie i śliwy. Grzybnia przenika tkanki liścia i powoduje powstanie dużych, czerwonych pęcherzykowatych zgrubień, które nadają liściowi skręcony kształt. Odbarwienie jest spowodowane przez worki z zarodnikami, które wystają z liści.

2) Porosty tworzą plechy, które mogą mieć dwie postacie. Komponenty grzybowe i glon mogą być rozmieszczone równomiernie (plecha homeomeryczna) lub komponenty ułożone są warstwowo (plecha heteromeryczna). W drugim przypadku wyróżniamy korę górną (grzyb), warstwę glonową i niżej warstwa strzępek grzyba.

3) 1 Są wskaźnikami zanieczyszczenia powietrza (bionidykatory)
2Są organizmami pionierskimi, przyczyniają się do powstawania gleby i tworzą miejsca bytowania dla organizmów bardziej wymagających.
3 W tundrze stanowią podstawowy pokarm dla zwierząt.
4 Są jadalne np: kusznica jadalna.
5 Otrzymuje się z nich barwniki np: lakmus.
6 Są wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym, perfumeryjnym, spożywczym.
2009-12-09T19:00:47+01:00
-grzybice skóry
-kaszel kok lact roud