Proszę o napisanie mi podstaw do nauki języka francuskiego. Ma być tego co najmniej 4 kartki A4. Proszę bo muszę się zaraz zacząć uczyć języka francuskiego. Daję 200 punktów i najlepszą odpowiedź to pierwszego użytkownika który spełni moje wymagania. Przyjęte też będę skserowane kartki z ćwiczeń i podręcznika dla początkujących przesyłane na meila. Adres do podania w prywatnej wiadomości.

Proszę o błyskawiczną odpowiedź <prosi> :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:23:31+01:00
Droga Mardhad najpierw to
1 słówka z rodzajnikami(une i un une stawia sie przed rodzajem żeńskim, a un przed męskim w j. francuskim nie ma rodzaju nijakiego i oczywiście z wymową) i zwroty grzecznościowe. przywitania itp.
un cartable-plecak
une chaise -krzesło

bonjour-dzien dobry
salut-cześc
madame-pani
oui- tak
non-nie
merci-dziękuje
comment ca va ? - jak sie masz
ca va tres bien - bardzo dobrze
ca va bien- mam sie dobrze
ca va tres mal- mam sie badrzo zle
ca va mal- mam sie zle
comme ci comme ca - tak o / średnio
et toi? - a ty ?
je suis - ja jestem


2.elizja jak koniec pierwszego wyrazu jest na samogłoskę, a początek drugiego tez to stawiasz apostrofów.Np. ja mam ai---->je ai

3.odmiana być i mieć

miec-avoir
j;ai
tu as
il a
elle a
nous avons
vous avez
ils ont
elles ont
4. odmiana czasowników regularnych-zasada 1 koniugacji polega na odcięciu końcówki er, ir i zapisaniu zamiast nich poszczególnych końcówek
np. dancer-tańczyć oddzielamy temat od końcówki--->dans

je dance
tu dances
il dance
elle dance
nous dancont
vouz dancont
elles dancent
ills dancent


5odmiana czasowników nieregularnych
6.liczby
0- zero
1- un
2- deux
3-trois
4-quatre
5-cing
6-six
7-sept
8-huit
9-neuf
10-dix
11-onze
12-douze
13-treize
14-quatorize
15-quinze
16-seize
17-dix-sept
18-dix-huit
19-dix-neuf
20-vingt
7.zasada- jak jest coś w l.mn. to zamiast rodzajnika piszemy des i do rzeczy dopisujemy s np.
un manuel----->des manuels -podręcznik



słówek ci pisa nie będe bo kazdy glupi umie zajrzec do slownika i przepisac dlatego nie za tresciwie a poczekaj chwile znajde i wysle ci jeszcze z francuskiego tylko podaj e-mail

*chciałm ci wyslac z cwiczen i podrecznika uzupelnijace, ale mnie zglosilas jako spam to sie trudzic nie bede
2 5 2
2009-12-09T19:45:46+01:00
Podstawowe zwroty;
bonjour-dzień dobry
au revoir -dowidzenia
bonsoir-dobry wieczór
bonjour madame - dzień dobry pani
bonjuor monsieur - dzień dobry panu
oui- tak
non-nie
merci-dziękuje
comment ca va ? - jak sie masz
ca va tres bien - bardzo dobrze
ca va bien- mam sie dobrze
ca va tres mal- mam sie badrzo zle
ca va mal- mam sie zle
comme ci comme ca - tak o / średnio
et toi? - a ty ?
je suis - ja jestem
je suis polonaise - jestem polka
j'habite a rzeszów - mieszkam w rzeszowie
j'ai 13.. ans- mam 13 lat
quel age as-tu ?-ile masz lat ?
a quelle heure?- ktora godzina?
a 15h - jest 15
liczby ;
0- zero
1- un
2- deux
3-trois
4-quatre
5-cing
6-six
7-sept
8-huit
9-neuf
10-dix
11-onze
12-douze
13-treize
14-quatorize
15-quinze
16-seize
17-dix-sept
18-dix-huit
19-dix-neuf
20-vingt
rodzajniki ;
une-rodzajnik nieokreslony zenski (F)
un-r.nieokreslony meski(M)
des- mnoga (PL)
la-r.okreslony zenski (F)
le-r.okreslony meski (M)
les-mnoga (PL)
un orinateur portable- laptop
une fenetre- okno
une chaise - krzesło
un bureau-biórko
une regle-linijka
des crayons -ołowki
une trousse-piornik
un dictionnaire- słownik
un cahier-zeszyt
un sac-torba do szkoły
un sac a dos- plecak
une crepe- nalesnik
le metro-metro
un taxi-taxi
un hotel-hootel
un cinema - kino
des films-filmy
un the-herbata
un chocolat-czekolada
une salade-sałata
pory roku;
wiosna- le printemps
lato- l'ete
jesien- l'automne
zima- l'hiver
kolory;
czerwony -r.M (rodzaj meski) rouge , r.F ---
rozowy -r.M rose , r.F ---
zołty- r.M jaune , r.F ---
pomaranczowy - r.M orange , r.F ---
zielony - r.M vert , r.F- verte
niebieski - r.M - bleu , r.F - leue
czarny - r.M - noir , r.F-noire
fioletowy - r.M- violet, r.F -violette
biały - r.M blanc , r.F - blanche
zwierzeta ;
une perruche-papugi
un chat-kot
un chien-pies
une tortue- zolw
un lapin-krolik
un poney-kucyk
un cheval-kon
une suris-mysz
un hamster
czasowiki ;
być-etre
je suis
tu es
il/elle est
nous sommes
vous etes
ils/elles sont
mieć-avoir
j'ai
tu as
il/elle a
nous avons
vous avez
ils/elles ont
czasowniki 1 grupy ;
koncza sie one na ER , i sa nastepujace koncowki do osob
je - e
tu -es
il/elle-es
nous - ons
vous -ez
ils/elles-ent


proszę ;)) jak coś to napisz wiadomość.