Idzie Grześ przez wieś , kopę jajek niesie .
Ale plaga nieszczęść ciągnie sie za Grzesiem .
Dziurę w środku drogi wyryły złe moce
Straty w jajkach były -25%
Gdy po przyjacielsku kopnął go wuj Miłosz,
To 40% z tej reszty ! (reszty!!!)ubyło
No i pies na koniec ,jakby było mało ,
5jaj poszło w błoto .Ile tych jaj zostało


Mi wychodzi cały czas 12 a ma wyjść 22 !!!
pomocy :)
xd

2

Odpowiedzi

2009-12-09T18:54:27+01:00

a- ilość szukanych jaj ( Ty możesz sobie szukane jaja określić jako x, ja nie chciałem abyś na stronie nie pomylił "x" ze znakiem mnożenia)

60-0,25×60-(45×0,4)-5=a
60-15-18-5=a
a=22
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:00:24+01:00
60-100%
x -25%

x=(25*60)/100=15
60-15=45

45-100%
x -40%

x=(40*45)/100=18
45-18=27

27-5=22
1 5 1