Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T18:57:33+01:00
PRZYCZYNY UPADKU REPUBLIKI:
Senat rzymski był przeciwny zmianom
Rozwój administracyjny nie nadążał za terytorialnym
Zwiększała się liczba plebsu
Kryzys finansowy państwa
Walka o władze między Gajuszem Juliuszem Cezarem i Gnejuszem Pompejuszem
49r.p.n.e. - Juliusz Cezar przekracza Rubikon
48r.p.n.e. - bitwa pod Farsallos- zwyciężył Cezar
45r.p.n.e. - koniec wojny domowej
15.III.44r.p.n.e. - śmierć Cezara

Po śmierci Cezara o władze starali się: Marek Antoniusz- konsul i dowódca armii i Oktawian August- uznany przez Cezara za syna. Doszło między nimi do bitwy 31r.p.n.e. pod Akcjum gdzie zwyciężył Oktawian August.
1 2 1
2009-12-09T19:00:39+01:00
PRZYCZYNY UPADKU REPUBLIKI:
Senat rzymski był przeciwny zmianom
Rozwój administracyjny nie nadążał za terytorialnym
Zwiększała się liczba plebsu
Kryzys finansowy państwa
Walka o władze między Gajuszem Juliuszem Cezarem i Gnejuszem Pompejuszem
49r.p.n.e. - Juliusz Cezar przekracza Rubikon
48r.p.n.e. - bitwa pod Farsallos- zwyciężył Cezar
45r.p.n.e. - koniec wojny domowej
15.III.44r.p.n.e. - śmierć Cezara

Po śmierci Cezara o władze starali się: Marek Antoniusz- konsul i dowódca armii i Oktawian August- uznany przez Cezara za syna. Doszło między nimi do bitwy 31r.p.n.e. pod Akcjum gdzie zwyciężył Oktawian August.

PRZYCZYNY UPADKU CESARSTWA ZACHODNIO- RZYMSKIEGO:
Słabość wewnętrzna Rzymu
Słabość armii rzymskiej
Od III w. n.e. coraz mniej zdobywczych wojen
Znaczna część ziem leżała odłogiem
Walki o władze między uzurpatorami
Częste zmiany na tronie
Psucie monety- zaniżano ilość złota
Atak wodza germańskiego Odoakera, który usunął Romulusa Augusta w 476r.
Na terenie Italii osiedliły się plemiona Longobardów.
2 5 2