-Dziadku ile masz lat ?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a 20 lat młodszy od stryjenki michasi
-A ciocia Asia ile ma lat ?
- Jest 2 razy starsza od Jurka
-A ile lat ma stryjenka michasia ?
- Jest 3 razy starsza od Jurka
- A ile Jurek ma lat
- To już sobie policz sama
Ile lat ma Jurek a Ile Dziadek?

Zadanie ma być obliczone z użyciem wyłącznie x bez żadnych innych oznaczeń niewiadomej typu y,z,b,c

Za prawidłowe OBLICZENIA i ROZWIĄZANIE daje Najlepsze !!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:02:58+01:00
X- wiek Jurka
2x+10 - wiek dziadka
3x-20 - wiek dziadka
2x- wiek cioci Asi
3x- wiek stryjenki Michasi

2x+10=3x-20
-x=-30 /*(-1)
x=30

Jurek ma 30 lat

2x+10=60+10=70

Dziadek ma 70 lat
2009-12-09T19:07:21+01:00
X-Asia
10+x --Dziadek
x-30 --michasia
1/2x --Jurek

3*1/2x=x+30
1,5x=x+30
0,5x=30
x=60 Asia
1/2x=1/2*60=30 Jurek
10+x=10+60=70 dziadek
odp. Dziadek ma 70lat, a jurek 30