Dopasuj do krwiobiegu małego i krwiobiegu dużego następujące zdania..!!
1.obieg płucny
2.transport krwi zachodzi żyłami głównymi
3.rozpoczyna się w lewej komorze serca
4.kończy się w lewym przzedsionku serca
5.transport pokarmu i zbędnych produktów przemiany materii
6.rozpoczyna sie w prawej komorze serca
7.dostarcza tlen do narządów
8.w transporcie krwi uczestniczą tętnice płucnee
9.kończy sie w prawym przedsionku sercaa

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:04:20+01:00
Krwiobieg mały: 1, 4, 6, 8
krwiobieg duży: 2, 3, 5, 7, 9
1 5 1
2009-12-09T19:05:56+01:00
Krwioobieg mały : obieg płucny, kończy się w lewym przedsionku serca, transport pokarmu i zbędnych produktów przemiany materii, rozpoczyna sie w prawej komorze serca, w transporcie krwi uczestniczą tętnice płucne

krwioobieg duży: transport krwi zachodzi żyłami głównymi,rozpoczyna się w lewej komorze serca,dostarcza tlen do narządów ,kończy sie w prawym przedsionku serca.
2009-12-09T19:12:46+01:00
Krwiobieg mały
1. Obieg płucny
4.Kończy się w lewym przedsionku serca
6. Rozpoczyna się w prawej komoże serca
8. Wtransporcie krwi uczestniczą tętnice płucne
Kriobieg duży
2.tRANSPORT KRWI ZACHODZI ŻYŁAMI GŁÓWNYMI
3.Rozpoczyna się w lewej komoże serca
5. transport pokarmu i zbędnych substancji przemiany materii
7. Dostarcza tlen do narządów
9. Kończy się w prawym przedsionku serca.