1.Ile trzeba wziąć wody z Morza Czarnego, aby po jej odparowaniu
otrzymać 5,4 kg soli
2.Wyraź w procentach i promilach jakie byłoby zasolenie wody otrzymanej po zmieszaniu 5kg wody z Bałtyku z 5kg wody z Morza Czerwonego

M.Bałtyckie ma zasolenie 8 promili
M.Czarne ma 18 promili
M.Śródziemne 38 promili
M.Czerwone 40 promili

2

Odpowiedzi

2009-12-09T19:05:39+01:00
1)x*18 promili=5,4kg 18 promili=0,018
x=5,4kg/0,018
x=300kg
2)5kg * 8 promili=0,04kg
5kg * 40 promili=0.2kg
5+5=10kg
0,04+0,2=0,24kg
0,24kg/10kg=24 promile=2,4procenty
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T23:33:45+01:00
Ponieważ chciałaś w proporcjach - to teraz w proporcjach:)

1)
18 promili ------- 5,4kg
1000 promili ------ x
x = 5,4*1000/18
x = 300 kg

2)
5kg --------- 1000 promili
x ---------- 8 promili
x = 0,04 kg

5kg ------ 1000 promili
x ---------- 40 promili
x = 0.2 kg

0,2+0,04 = 0,24 kg
5+5=10kg

10 kg = 1000promili
0,24 kg = x
x = 24 promile

10 kg = 100%
0,24 kg = x
2,4%
7 4 7