Odpowiedzi

2009-12-09T19:15:21+01:00
Kwas metanowy:
spalanie całkowite
2HCOOH + O2 --> 2 CO2 + 2 H20
<nie wiem czy to o to chodzi>
2 C3H7COOH + Ca(OH)2 --> (C3H7COO)2 Ca + 2 H2O
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:20:10+01:00
Spalanie kwasu metanowego (mrówkowego)

2HCOOH+ O₂-> 2CO₂+ 2H₂O

reakcja zobojętnienia kwasu butanowego zasadą wapniową

2CH₃-CH₂-CH₂-COOH+ Ca(OH)₂--> (CH₃-CH₂-CH₂-COO)₂Ca+ 2H₂O