najprostszy związek węgla z wodorem to metan, który jest głównym składnikiem gazu ziemnego.Wiedząc, że węgiel jest w tym związku czterowartościowy, napisz wzór sumaryczny metanu i oblicz, ile atomów węgla i wodoru wchodzi w skład 15 cząsteczek tego gazu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:24:27+01:00
Wz. sumaryczny :CH4
1 cząsteczka =CH4
15 cząsteczek to jest 15 atomów wegla i 60 atomów wodoru=
15CH4
5 4 5
2009-12-09T19:29:58+01:00
CH₄ - wzór sumaryczny metanu

15(C + 4H)
15 atomów C (węgla) i 60 atomów H (wodoru)



4 4 4