Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:58:31+01:00
Pellet jest to materiał opałowy, który jest zrobiony z odpadów powstałych przy obróbce drewna (wióry, trociny). Materiały te są odpowiednio przygotowywane poprzez suszenie, mielenie oraz prasowanie. W efekcie otrzymuje się granulat o kształcie walca średnicy ok. 6-8 mm i wysokości 2-4 cm. Tak przygotowany wysokokaloryczny, tani i czysty produkt jest gotowy do wykorzystania - spalenia w kotle/kominku na pellet.

Do głównych zalet pelletu jako materiału opałowego można zaliczyć:

WYSOKĄ WYDAJNOŚĆ ENERGETYCZNĄ
NISKĄ EMISJA CO2
NISKĄ ZAWARTOŚĆ DWUTLENKU SIARKI
NISKĄ ILOŚĆ POPIOŁU
PALIWO W PEŁNI ODNAWIALNE
WYSOKĄ OSZCZĘDNOŚĆ W STOSUNKU DO TRADYCYJNYCH PALIW
2009-12-09T20:04:14+01:00
BRYKIET-materiał opałowy wykonany jako mieszanka różnych palnych składników (np.: trocin, torfu, miału, węgla drzewnego, słomy itp.), czasami z dodatkiem lepiszcza, sprasowanych pod bardzo dużym ciśnieniem. Brykiety mogą mieć kształt odłamków o przekroju kołowym lub prostokątnym. Rodzajem brykietów są też pellety.