Odpowiedzi

2009-12-09T19:12:45+01:00
V = 18km/h = 5 m/s
a = 0,25m/s^2

a = V/t
V = at
t = V/a
t = 20s

Czas to 20s.

s = at^2/2
s = 0,25 * 400 / 2 = 0,25 * 200 = 50m

Droga to 50m.

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:15:10+01:00
V - prędkość w ruchu jednostajnie przyśpieszonym = 18 km/h
vo - prędkość początkowa = 0
a - przyspieszenie = 0,25 m/s²
t czas = ?
v = 18 km/h = 5 m/s
v = vo + at - ponieważ vo = 0
v = at
t = v/a = 5/0,25 = 20 s
s - droga = vot + at²/2 ponieważ vo = 0 to s = at²/2 = 0,25 razy 20²
dzielone przez 2 = 0,25 razy 400/2 = 0,25 razy 200 = 50 m
rowerzysta przejechał 50 m w czasie 20 s
1 5 1