Odpowiedzi

2009-12-09T19:17:08+01:00
Prawo Kirchhoffa:
suma natezen pradow wplywajacych do wezla jest rowna sumie natezen pradow wyplywajacych z wezła.

Łaczenie szeregowe odbiornikow polega na wspolnym polaczeniu wejsc i wyjsc wszystkich odbiornikow. Napiecie na wszytskich odbiornikach jest takie samo.

Natezenie pradu elektrycznego w przewodniku jest wprost proporcjonalne do napiecia panujacego miedzy koncami tego przewodnika. Zaleznosc powyzsza nazywamy prawem Ohma.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:21:05+01:00
Prawo Ohma dla całego obwodu:

I=E/R+r
I-natężenie prądu w obwodzie
E-siła elektromotoryczna źródła
R-opór zewnętrzny-opór zastępczy wszystkich oporników dołączonych do źródła
r-opór wewnętrzny źródła
R+r- całkowity opór obwodu

Natężenie prądu w obwodzie jest wprost proporcjonalne do siły elektromotorycznej źródła, a odwrotnie proporcjonalne do całkowitego oporu obwodu.

Prawo Ohma dla odcinka obwodu:

Natężenie prądu płynącego przez dany przewodnik jest wprost proporcjonalne do napięcia przyłożonego na jego końcach.

I Prawo Kirchoffa
Suma natężeń prądów wpływających do węzła sieci jest równa sumie natężeń z niego wypływających.

II Prawo Kirchoffa
Stosunek natężeń prądów płynących przez poszczególne gałęzie rozgałęzienia jest równy odwrotnemu stosunkowi oporów tych gałęzi.

łączenie szeregowe oporników:
1. I=I1=I2=I3 ( I=const )
2.U=U1+U2+U3
3.Rzast=R1+R2+R3

równoległe:
1.I=I1+I2+I3
2.U=U1=U2=U3 ( U=const )
3.1/Rzast=1/R1+1/R2+1/R3

wszystko jest na pewno dobrze, bo niedawno miałam to na lekcji.
2 4 2