Jedną z atrakcji chrzcin klubu była licytacja rzeczy niepotrzebnych w której uczestniczyło mniej niż 100 osób.Najwięcej osób, bo trzy ósme w ułamku uczestników,chciało kupić kałamarz pradziadka Joli,a pięć trzydziestych szóstych - starą podkowę. Ile osób brało udział w licytacji kałamarza .
Proszę o pomoc z tym rozwiązaniem .

2

Odpowiedzi

2009-09-06T10:35:24+02:00
Ilość uczestników musi być liczbą całkowitą oraz ułamkowe ilośći uczestników poszczególnych licytacji też muszą być l. całkowitymi.

ułamki 3/8 i 5/36 mają wspólny mianownik =72
ilość kupujących kałamarz = 3/8=(3*9)/(8*9)=27/72 -> 27 osób
ilość kupujących podkowę = 5/36=(5*2)/(36*2)=10/72 -> 10 osób

ilość wszystkich osób = 72


Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T10:54:31+02:00
72 osoby
Jako że nie w licytacji nie mogło brać udziału np. pół osoby, tylko całe to liczba uczestników musiała być podzielna jednocześnie przez 8 i 36. Jedyną taką liczbą mniejszą od 100 jest 72