Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:26:40+01:00
POZYTYWNE znaczenie glonów:
-są producentami materii organicznej w procesie fotosyntezy
-wzbogacają wodę w tlen
-jako plankton stanowią pokarm dla roślinożerców
-są organizmami pionierskimi
-są wykorzystywane do celów kulinarnych(listownica)
-są wykorzystywane w kosmetologii(krasnorosty)
-są wykorzystywane w gastronomii jako składnik sałatek(sałata morska)
NEGATYWNE znaczenie glonów:
-zakwity sinic wydzielając toksyny porażają układ nerwowy i mięśnie
-zakwity planktonowych glonów są przyczyną śmiertelnych zatruć ludzi i ryb
40 4 40
2009-12-09T19:28:12+01:00
Znaczenie glonów w przyrodzie:
a) pozytywne:
-produkcja planktonu
-produkują materię organiczną
-w procesie fotosyntezy wytwarzają tlen
b) negatywne:
-powodują zakwity wody
Znaczenie glonów w życiu człowieka:
Niektóre gatunki glonów dostarczają karagenu i agatu. Są surowcem w przemyśle chemicznym: kwas alginowy, soda. W przemyśle farmaceutycznym jod i spożywczym:aminokwasy i witaminy.
21 3 21