Jezeli od kwadratu pewnej liczby odejmiemy kwadrat roznicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy 33.Jaka to liczba.?
a)Zapisz rownanie opisujace sytuacje w zadaniu.
b)Rozwiaz zapisane rownanie.
c)Sprawdz , czy otrzymana liczba spelnia warunki zadania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:43:30+01:00
X- szukana liczba
x²- (x-3)² =33
x²-(x²-6x+9)=33
x²-x²+6x+9=33
6x=42
x=7

7²-(7-3)²=33
49-4²=33
49-16=33
33=33
L=P
2009-12-09T19:46:21+01:00
X²-(x-3)²=33
x²-(x²-6x+9)=33
x²-x²+6x-9=33
6x=42
x=7
7²-(7-3)²=49-4²=49-16=33