Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-06T11:21:15+02:00
Okrągły Stół to rycerska instytucja. Została ona ustanowiona przez Króla Artura na żądanie Merlina. Sam stół był podarunkiem Leodegrance'a z Cameliardu, ojca Guinevere. Według rozmaitych przekazów, mogło przy nim zasiąść dwudziestu pięciu, pięćdziesięciu lub stu pięćdziesięciu rycerzy, z których każdy związany był kodeksem rycerskim w służbie Okrągłego Stołu: sprawiedliwość przeciw krzywdzie, dobro przeciw złu. Rycerze spotykali się dwa razy w roku i opowiadali sobie o przeżytych przygodach i pokonanych banitach, potworach i diabelskich zwyczajach. W kategoriach ezoterycznych Okrągły Stół symbolizuje zebranie się równych sobie ludzkich i pozaziemskich istot, które czuwają nad losami ludzkości. Stanowi ucieleśnienie prastarego pojęcia Clas Myrddyn. Według legendy jego kształt miał eliminować wszystkie kłótnie między rycerzami o pierwszeństwo. To czy Okrągły Stół przypominał zwykły mebel z sali bankietowej, czy też był większy od naszego Okrągłego Stołu z 1989 roku nie zostało wyjaśnione.
3 4 3
2009-09-06T11:24:56+02:00
W legendach o Okrągłym Stole króla Artura napisane jest, że zasiadało przy nim 25, 50 a najwięcej 150 rycerzy. Rycerze spotykali się z królem przy tym stole, aby obmyślić plan zdobycia Świętego Graala, czyli kielich, z którego Jezus Chrystus pił wino podczas Ostatniej Wieczerzy z apostołami. Stół był miał kształt koła ze względu na wyeliminowanie jakichkolwiek kłótni rycerzy o pierwszeństwo. Na zydlach wyryte rycerzy, każdy miał swoje "stałe" miejsce, lecz jedno miejsce czekało na rycerza, który odnajdzie Świętego Graala. Temu, kto zajął miejsce bohatera groziła śmierć. Przy stole rycerze zasiadali zawsze w Boże Narodzenie, kiedy to opowiadali o swoich wydarzeniach, podróżach i przygodach.

Przykro mi, bardziej nie umiałam się rozpisać. Możesz samodzielnie to jakoś "wydłużyć" ;) Pozdrawiam ;*
3 3 3