Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-09T19:31:26+01:00
√14+√15-√13>4
√29 -√13>4
√16 > 4
4 > 4 ?
4 = 4


. ?
nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale to chyba się równa... :D
ale tak jak mówię, nie jestem pewna.. coś mi tu nie pasuje..hmm ;)
3 2 3
2009-12-09T19:57:25+01:00
√14+√15-√13 >4 /²
14+15-13>16
29-13>16 =>
16=16 czyli przeliczając z dokładnością na kalkulatorze z tego wyrażenia wyjdzie 4,..... co jest większe od 4.

chciałam dodać jeszcze że jeśli są różne wartości pod pierwiastkiem to nie można ich dodawać i odejmować tak jak koleżanka powyżej..

np. liczby z pierwiastkami dodajemy i odejmujemy tak, jak wyrazy podobne w wyrażeniach algebraicznych

5√3 - 3√2 + 3√3= 8√3 - 3√2
a nie = 5√-2 , bo taki właśnie byłby wynik idący za jej rozumowaniem.

a ktoś inny też źle


Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:02:04+01:00
No wiec tak , musisz rozbic te pierwiastki czyli jak jest pierwiastek z 15 to musisz znależć taka liczbe która skraca sie pod pierwiastkiem (ale nie wieksza od 15) czyli bedzie to 9 bo pierwiastek z 9 to jest 3, nastepnie wykonujesz odejmowanie, czyli 15 - 9 t tj. 6 przy liczbie 14 i 13 rowniez bedzie to 9 (14 - 9 = 5 i 13 - 9 = 4), stad wychodzi nam 6 pierwiastek a pod pierwiastkiem 3 + pięć pierwiastek a pod pierwiastkiem rowniez 3 - cztery pierwiastek i pod tym pierwiastkiem rowniez 3. Z tego wychodzi 7, czyli zgadza sie ze 7 jest wieksze od 4!!!!!!
6√3 + 5√3 - 4√3 = 7, 7 >4
1 5 1