Ania i Bogdan ważą razem 70 kg . Gdyby Ania przytyła 4kg , a Bogdan 3 kg schudł , to oboje ważyli by tyle samo. Ile waży Ania a ile Bogdan ?



chodzi o temat " ile rozwiazan moze miec uklad równan
prosze o obliczenia i o wytłumaczenie mi całego tego zadania bo mam byc pytana z tego kto jalepiej to wytłumaczy dam naj i rozwiaze;D

2

Odpowiedzi

2009-12-09T19:32:24+01:00
X+y=70 waga razem
x+4=y-3 waga po przytyciu ani i po odchudzeniu bogdana

x+y=70
x-y=-7

2x=63 :2
x= 31,5 - waga Ani

y=70 -31,5 = 38,5 - waga bogdana

spr
31,5 + 38,5 = 70

Odp. Ania wazy 31,5 kg a bogdan wazy 38,5
jest to układ okreslony i ma jedno rozwiazanie

PS mialem to na lekcji
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:32:18+01:00
X-waga Ani
y- waga Bogdana
x+y=70 to wynika z pierwszego zdania
x+4=y-3 to wynika z następnego zdania

rozwiązujesz taki układ równań
x+y=70
x+4=y-3
x+y=70
x-y=-3-4
tu stosujesz metodę przeciwnych współczynników bo masz y i -y
wychodzi:
2x=63 /2
x=31,5

wybierasz sobie pierwsze równanie i podstawiasz
31,5+y=70
y=70-31,5
y=38,5

wychodzi
x=31,5 waga Ani
y=38,5 waga Bogdana

układ jest określony i ma jedno rozwiązanie