W klasie, liczącej 20 uczniów, chłopców jest więcej niż dziewcząt. Czworo uczniów, czyli 20% dziewcząt i 20% chłopców, nosi okulary. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej klasie?

UWAGA:
Proszę wypisać dane, ułożyć układ równań i rozwiązać.

2

Odpowiedzi

2009-12-09T19:38:24+01:00
A-chłopcy
b-dziewczęta
a>b
jeżeli chłopców jest więcej tak więc chłopców w okularach jest 3 a dziewczynka tylko 1 (razem dzieci w okularach jest 4, a chłopców w okularach jest więcej tak więc muszą się mieścić w przedziale powyżej 2 i poniżej 4, tak więc zostaje tylko 3)

1-20%
x-100%

20x=100
x=5

3-20%
x-100%

20x=300
x=15

Odp. W tej klasie jest 15 chłopców i 5 dziewczynek.





Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:48:37+01:00
20- liczba uczniów w klasie
20% dziewcząt + 20% chłopców =4- tylu uczniów nosi okulary
80%dziewcząt + 80%chłopców=16- uczniowie którzy nie noszą okularów
liczba dziewcząt x
liczba chłopców y
dziewcząt jest mniej czyli :
1 - 20%- liczba dziewcząt noszących okulary
3- 20%- liczna chłopców noszących okulary
20- 4= 16
x + y =20
20%x =3/ x5
x= 15 - tylu chłopców jest w klasie
20%y= 1/ x 5
y= 5- tyle dziewcząt jest w klasie