Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:32:46+01:00
Dluzszy bok = x
x - 5= krótszy bok

2x + 2(x-5)= 38
2x + 2x - 10=38
4x= 48
x= 12

Odp: dluzszy bok ma 12 a krotszy ma 7
1 3 1
2009-12-09T19:34:14+01:00
A, b- boki deltoidu
Ob= 2a+2b
b=a+5
Ob=2a+2(a+5)
38=2a+2a+10
38-10=4a
28=4a
a=7cm

b=7+5=12
2009-12-09T19:36:48+01:00
Dane:
Obw.=38 cm
bok a= x
bok b= x-5

Szukane:
a=?
b=?

Obw.=2a+2b
38 =2x + 2(x-5)
38 = 2x + 2x -10 /+10
48 = 4x
4x = 48 / :4
x = 12 cm


a=12 cm
b= 12-5=7 cm

Odp. Boki tego deltoidy wynoszą następująco a=12 cm a b=7 cm.