Rozwiąż układy równań metodą podstawiania.
a)
2x-2y=7
4x+3y=21

b)
0,4x+0,3y=1,4
0,1x+3y=2,3

c)
2x+3y=14
3x-2y+8

Proszę obliczcie mi to jak naj szybciej PROSZE ja potrzebuję to na jutro . Proszę obliczcie mi to dokładnie bez klamerek może być >PROSZE dam naj...

3

Odpowiedzi

2009-12-09T19:43:33+01:00
A)
2x-2y=7
4x+3y=21

2x = 7 + 2y
4x + 3y = 21
podstawiamy:

2*(7 + 2y) + 3y = 21
14 + 4y + 3 y = 21
4y + 3y = 21 - 14
7y = 7 |:7
y = 1

2x = 7 + 2y
2x = 7 + 2*1
2x = 7 + 2
2x = 9 |:2
x = 4,5

b)
0,4x+0,3y=1,4 |*10
0,1x+3y=2,3

4x + 3y = 14
0,1x + 3y = 2,3

3y = 14 - 4x
podstawiamy:

0,1x + (14 - 4x) = 2,3
0,1x + 14 - 4x = 2,3
0,1x - 4x = 2,3 - 14
-3,9x = -11,7
-x = -3 |*(-1)
x = 3

3y = 14 - 4x
3y = 14 - 4*3
3y = 14 - 12
3y = 2 |:3
y = ⅔



c)
2x+3y=14 |*2
3x-2y+8 |*3

4x + 6y = 28
9x - 6y = 24

6y = 28 - 4x
podstawiamy:

9x - (28 - 4x) = 24
9x - 28 + 4x = 24
9x + 4x = 24+28
13x = 52 |:13
x = 4

2x +3y = 14
2*4 + 3y = 14
3y = 14 - 8
3y = 6 |:3
y = 2


Pozdrawiam :))
2009-12-09T19:43:20+01:00

A)
2x-2y=7
4x+3y=21

2x=-2y+7/:2
4x+3y=21

x=-y+3,5
4*(-y+3,5)+3y=21

x=-y+3,5
-4y+14+3y=21

x=-y+3,5
-y=21-14

-y=7
y=-7

x=-y+3,5
x=7+3,5=10,5

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:47:15+01:00
A)
2x-2y=7
4x+3y=21

2x=2y-7
4x+3y=21

x=y-3,5
4x+3y=21

x=y-3,5
4(y-3,5)+3y=21

x=y-3,5
4y-14+3y=21

x=y-3,5
7y=35

x=y-3,5
y=5

x=5-3,5
y=5

x=1,5
y=5

b)
0,4x+0,3y=1,4 /*10
0,1x+3y=2,3 /*10

4x+3y=14
x=-30y+23

4(-30y+23)+3y=14
x=-30y+23

-120y+92+3y=14
x=-30y+23

-117y=-78
x=-30y+23

y=0,66
x=-30y+23

y=0,66
x=-30(0,66) +23

y=0,66
x=42,8

c)
2x+3y=14
3x-2y=8

2x=-3y+14
3x-2y=8

x=-1,5y+7
3x-2y=8

x=-1,5y+7
3(-1,5y+7)-2y=8

x=-1,5y+7
-4,5y+21-2y=8

x=-1,5y+7
-6,5y=-13

x=-1,5y+7
y=2

x=-1,5*2+7
y=2

x=-3+7=4
y=2