Trasa biegu maratońskiego wynosi około 42km.
a)Oblicz, ile wynosi ta odległość na mapie w skali 1:2 000 000.Narysuj ten odcinek.
b)W jakiej skali powinieneś wykonać mapę, jeżeli odcinek przedstawiający długość trasy maratonu ma długość 7 cm.

2

Odpowiedzi

2009-12-09T19:46:35+01:00
A)42km=4200000cm
4200000cm:2000000cm=2,1cm
b)1:600000
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:48:01+01:00
A)
42km=42 000m=42 000 000cm
42 000 000 / 2 000 000 = 21cm - narysuj sobie krechę o długości 21cm w zeszycie
Odp.Odcinek ma długość 21cm
b)
42 000 000 / 7 = 600 000
Odp.W skali 1:600 000
Liczę na max pkt za rozwiązanie :D
Kolega wyżej powinien iść do podstawówki bo nie umie przeliczać jednostek jego odp czyli 2,1cm jest zła