Z miasta A wyruszył samochód osobowy ze stałą prędkością 80km/h w stronę miasta B odległego o 210 km. W tym samym czasie z miasta B w kierunku A wyruszył motocyklista ze stałą prędkością 60 km/h. Gdzie i kiedy spotkają się oba pojazdy?

2

Odpowiedzi

2009-12-09T19:50:34+01:00
X-to czas
60x+80x=210
140x=210
x=1,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:55:42+01:00
Pojazdy zbliżają się do siebie z prędkością
V=Vs+Vm=80km/h+60km/h=140km/h
spotkają się po czasie
V=s/t
t=s/V=210km/140km/h=1,5h
apotkają się w odległości od A
s=V*t=80km/h*1,5h=120km
1 5 1