1. Opisz przykłady wpływu każdego z niżej wymienionych czynników na klimat Polski.
szerokość geograficzna-
rozmieszczenie form ukształtowania powierzchni terenu-
wysokośc nad poziomem morza-
prądy morskie-
odległość od oceanu-
proszę o szybko odpowiedź :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:57:15+01:00
Szerokośc geograficzna-średnia temperatura powietrza-7 stopni
r.f.u.p.t-swobodny przepływ mas powietrza
wysokość n.p.m-obnizenie amplitudy powietrza i wzrost opadów
prądy morskie-dodatkowe anomalie termiczne
odleglość od oceanów-srednia roczna ilość opadów-600mm na metr kwadratowy
2009-12-09T20:23:25+01:00
Szerokość geograficzna-zależą od niej opady i temperatura.Czym bliżej biegunów tym zimniej,czym bliżej równika tym cieplej.Polska leży na klimacie umiarkowanym(ciepłym)
Rozmieszczenie form ukształtowania powierzchni terenu-rozmieszczenie to jest równoleżnikowe co w górach zatrzymuje ciepły prąd powietrza z południa.Przewaga nizin ułatwia swobodną wymianę mas powietrza z zachodu w kierunku wschodnim i odwrotnie.
Wysokość nad poziomem morza-polska leży powyżej nad poziomu morza co sprawia,że zimne prądy morskie nie ochładzają tak naszego kraju.
Prądy morskie-do polski nie dociera wiele prądów morskich,gdyż leży ona nad zamkniętym morzem Bałtyckim,zatem jest mały wpływ ciepłych i zimnych prądów morskich.
Odległość od oceanu-odległość od dużego zbiornika wodnego (Oceanu Atlantyckiego) oraz wpływ Bałtyku,decydujące o wysokości temperatur