Odpowiedzi

2009-12-09T20:06:21+01:00
Endemitami nazywamy organizmy,których zasięg jest ograniczony do ściśle określonego terenu.W Polsce są nimi spośród roślin;ostróżka tatrzańska,modrzew ploski,złocień Zawadzkiego,warzucha polska,warzucha tatrzańska,tulia krakowska.

Relikty-to pozostałosći z dawnych czasów,kiedy warunki klimatyczne na danym obszarze różniły się od współczesnych.W naszym kraju do reliktów roślinnych należą ;ostróżka tatrzańska,gozdzik leśny,skalnica tatrzańska,limba,wierzba lapońska,brzoza karłowata,dębik ośmiopłatkowy,.Wskutek działalności ludzkiej endemity i relikty występują w Polsce coraz rzadziej.
79 4 79
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:14:54+01:00
Endemit to takson(często gatunek) bezcenny i uniklany dla danego regionu/miejsca nie występujący w innych miejscach naturalnie np. w Polsce skalnica tatrzańska (roślina)

Relikt to określenie współczesnych organizmów roślinnych /zwierzęcych mających w przeszłości szerszy zasięg geograficzny, lecz obecnie żyjących na terenie znacznie mniejszym.np.W Polsce wilk szary
114 2 114