1. W podanych zdaniach skreśl błędne informacje.

Ilustracja 2. przedstawia zarodnię. Twór powstający na szczycie sporofitu/gametofitu w którym znajduje się ogromna licza nasion/zarodników. W sprzyjających warunkach powstaje z nich splątek/chwytnik, z którego wyrasta sporofit/gametofit w postaci ulistnionej/bezlistnej łodyżki.

2. Uzupełnij zdania korzystacjąc z poniższych pojęć
pojęcia: gametofit, sporofit, rodnia, plemnia
a) pokoleniem samożywnym jest ....
b) Pokoleniem rozmnażającego się bezpłciowo jest ...
c) Na szczycie gametofitu męskiego powstają ...
d) Zarodnia powstaje na szczycie ....

3. Obok zdań prawdziwych wstaw P, a fałszywych F
Organami mszaków są łodygi i liście
Chwytniki przytwierdzając gametofit do podłoża
Mszaki pobierają wodę za pomocą chwitników
Sporofit mszaków ma postać ulistnionej łodyżki
Zygota jest wynikiem zapłodnienia
Na szczycie sporofitu powstają rodnie i plemnie
Mszaki są roślinami wodnymi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:13:23+01:00
1. W podanych zdaniach skreśl błędne informacje.

Ilustracja 2. przedstawia zarodnię. Twór powstający na szczycie sporofitu w którym znajduje się ogromna licza zarodników. W sprzyjających warunkach powstaje z nich splątek , z którego wyrasta sporofit w postaci bezlistnej łodyżki.
Tak to ma być poprawnie napisane ;)

2. Uzupełnij zdania korzystacjąc z poniższych pojęć
pojęcia: gametofit, sporofit, rodnia, plemnia
a) pokoleniem samożywnym jest gametofit
b) Pokoleniem rozmnażającego się bezpłciowo jest sporofit
c) Na szczycie gametofitu męskiego powstają plemnie
d) Zarodnia powstaje na szczycie rodni

3. Nie wiem tak do końca ;/ Więc nie podam, aby Cię nie zmylić.
36 4 36
2009-12-09T20:19:06+01:00
ZAD2.
1. gametofit
2. sporofit
3. plemnia
4. rodnia

ZAD1
1.zarodnia
2.gametofitu
3.splatek
4.ulistnionej

zad3

F
P
P
F
P
P
F
41 3 41