Odpowiedzi

2009-12-09T20:22:11+01:00
Rośliny odgrywają bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu biosfery i życiu człowieka. W liściach wytwarzany jest tlen, który jest niezbędny do życia. Proces ten nazywamy fotosyntezą. Dla zwierząt rosliny są pokarmem. Niektórzy ludzie wykorzystują je jako element ozdoby. Ważne jest aby pamiętać o tym, żeby absolutnie nie niszczyć rosnących kwiatów. Uważam, ze rośliny są bardzo potrzebne do właściwego funkcjonowania. Bez nich nie byłoby życia na Ziemi.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T20:41:19+01:00
Rośliny odgrywają dużą rolę w życiu człowieka jak i biosfery. Można je spotkać w każdym miejscu na ziemi nawet na pustyni. Rośliny produkują tlen który jest głównym i stałym składnikiem powietrza. Szacuje się że ziemska biosfera zaczęła się tworzyć (przez proces biogenezy) przynajmniej 3,5 miliardów lat temu. Strefę tę zamieszkują wszystkie organizmy żywe w tym rośliny, zwierzęta i ludzie. Trzeba się zastanowić co by było gdyby wszystkie rośliny na świecie znikły ? Na pewno życia by nie było rośliny. Rośliny dostarczają nam: tlenu, pożywienia, włókien, drewna, papieru, paliw, leków, barwników, żywic, olejków eterycznych, kauczuku. Bez roślin życie powoli zaczęło by obumierać tlenu było by coraz mniej i zwierzęta roślinożerne zaczęły by umierać co za tym idzie ludzie nie mieli by pokarmu i ziemia przestała by istnieć. Dlatego każdy człowiek powinien dbać o rośliny bo niedługo może ich zabraknąć.
5 2 5